Tento příspěvek byl inspirován tím, co dnes a denně vidíme kolem sebe, tím, co nás, učitele na základních, středních i vysokých školách, trápí a zneklidňuje. Byl podpořen postoji všech, kteří se snaží při svém učitelském působení podle svých sil a možností, podle svého nejlepšího vědomí a svědomí poctivě vyučovat, vzdělávat a vychovávat žáky, studenty, doktorandy a v neposlední řadě i své kolegy. Z celého srdce jim děkuji!
Doc. RNDr. Jindřich Bečvář, CSc.
(1)Viz A. Šůra: Kdo nesmí na vysokou, Respekt 2008, č. 9.
(2) Viz např. M. Bihelerová: Netradiční vzdělávání pedagogického sboru, Učitelské noviny 2008, č. 17, str. 18.
(3) P. Kukal: Stolzová o "netradičním vzdělávání pedagogického sboru, Pedagogický web Stolzová, 12. května 2008.
(4) Každý podle svých schopností, . . .
(5) . . . každému podle jeho potřeb.
(6) Viz např. P. Kukal: Nesnesitelná dostupnost peněz, Pedagogický web Stolzová, 30. Května 2008.
(7) Britské listy, 5. června 2008.
(8) O učitelích a jejich působení ve školách, o vyučování a výchově jsem psal podrobněji v článku [3].
(9) Anně Pammrové dne 8. října 1892.
(10) Kyril Christov: Symphonie Prahy, Praha