"...chtěli jsme znát jména úředníků, kteří místo podpory našemu sdružení se ho snaží již třetí rok likvidovat - a to krátce po tom, co jsme se vyjádřili kriticky k připravované reformě... Již jsme si zvykli, že nám nikdo z ministerstva za naši práci ... nepoděkuje ani nám nepomůže - za uplynulých 16 let to byl jediný člověk, který měl skutečný zájem o naše návrhy - ministr Jiří Gruša. ...Dotyčnou směrnici považujeme za diskriminační...
Rovněž nás překvapilo, že ve sborníku Historie a škola z Telče v roce 2003 (vydaném v r. 2004) nebyl zveřejněn příspěvek výboru k RVP ... (bylo dohodnuto) dodatečné začlenění do publikace Historie a škola III. Příspěvek byl opět na pokyn pracovníků MŠMT vypuštěn. Připomíná to cenzurní zásahy vyřazení textů, které vyjadřují jiný názor než je oficiální ..."
"...onou skupinou, na kterou se ptáte, je skupina regionálního školství, kterou zastupuji ... materiál byl projednáván na několika úrovních ministerstva, včetně porady vedení ... ASUD byl informován a byla mu nabídnuta možnost požádat o dotaci z ESF...
"Žádali jste, aby do sborníku ze semináře z roku 2004 byla zařazena Vaše Glosa, která se vztahovala k situaci z roku 2003. Glosa nezazněla na semináři v roce 2003 ani 2004, o její zařazení požádal ASUD až téměř po půl roce, kdy byl už sborník pro rok 2003 zpracován. ...podle našeho názoru v roce 2006 již postrádá aktuálnost ... MŠMT má pravomoc otisknout materiály, které považuje za důležité..."
"...Bohužel zřejmě ani tentokrát nejste od svých podřízených dobře informován nebo nechcete či nemůžete připustit pochybení ministerstva ... Náš příspěvek Glosy ke školnímu dějepisu z hlediska učitelů zastupovaných výborem ASUD byl přednesen na jednání v Telči 8. září 2003 ... Podstatné je, jak vyplývá z 6. bodu Vašeho dopisu, naše materiály prostě nepovažujete za důležité.
...Mnohokrát nám bylo sděleno, že budou zveřejněny skutečné výsledky - výstupy prací, na které byly vynaloženy finanční prostředky MŠMT - tyto informace nelze nikde najít...
... Jak píšete v závěru svého dopisu, budeme i přes překážky nejrůznějšího druhu pokračovat ve svém úsilí o dobrý školní dějepis… V žádném případě nechceme být spojováni s procesy vedenými liberálními propagátory alternativních metod, kdy poznání je zbytečné a každý učitel může v rámci daném vágními hesla RVP učit co chce, kdy chce a jak chce. A také být obviňováni ze ztráty historického vědomí naší mladé generace, na které po 15 letech svobodné výuky veřejnost stále důrazněji upozorňuje…