- Spolupráce s historiky pokračuje v rámci vzdělávání, přípravy pomůcek apod. (semináře, kurz Inspirace, Eustory, soubor dokumentů); členové s povděkem přijímají možnost získávat Zpravodaj HK a publikovat zde informace o dějepise ve škole.
V posledním období (od Petice 17. listopadu 2003) však na rozdíl od předchozích let nepociťujeme důvěru členů výboru SH, který se nezabývá problémy výuky a materiály ASUD, pouze je "bere na vědomí" (Dopis historikům, trojí vyjádření ASUD k RVP, k maturitním testům Cermatu bez odezvy; nebyl jmenován zamýšlený tým pro zpracování nové koncepce a obsahu dějepisné výuky, který měl být pojat obdobně cílům dějepisné komise SH z r. 1999, ministerstvem však neschválené); příčinou tohoto stavu jsou kromě jiných úkolů SH zřejmě i názory na problematiku výuky, lišící se od těch, které vyjadřují učitelé dějepisu - členové ASUD na svých seminářích, plenárních jednáních aj. Proto se prozatím dosavadní pravidelná účast zástupce ASUD jako kolektivního člena SH omezuje jen na schůze s problematikou školního dějepisu. Závažnosti problémů a potřebám změn také zatím neodpovídala aktivita zástupců SH v Pracovní skupině MŠMT z r. 2004. Výbor SH zamýšlí věnovat výuce dějepisu část Sjezdu historiků, který se uskuteční v roce 2006 a zařadit do programu referát MŠMT.
- Zpravodaje 1, 2 / 2004 vyšly v průběhu jara - první z nich jsme rozeslali zájemcům s IL 24 a nyní s IL 25 poslední číslo. V současné době se dokončuje číslo 1/2005, které rozešleme zájemcům o Zpravodaj s IL 26.