Výbor ASUD upřímně děkuje vedení Historického ústavu AV ČR za poskytnutí jeho publikací učitelům dějepisu. Již několikátý rok jsou učitelé dějepisu - účastníci valných hromad obohaceni o některou ze zajímavých publikací, které jsou přínosem pro jejich vzdělání i práci ve škole. Naposledy si z Prahy odvezli sborník připravený k sedmdesátinám prof. Kvačka. Pracovníci HÚ se zajímají také o činnost naší asociace a mají v knihovně možnost seznámit se s našimi publikacemi pro učitele a Informačními listy. Povzbuzením je i podpora různých prohlášení a stanovisek ASUD (Otevřený dopis v roce 2000, vyjádření k RVP dějepisu gymnázií a ZŠ - 2003, 2004). Za účinnou posilu našich snah považujeme i veřejná vystoupení historiků ve prospěch školního dějepisu v jednáních s poslanci a pracovníky MŠMT. Za souhlas s otištěním přednášky z mezinárodní konference Euroclio z roku 2002 v našem sedmém sborníku děkujeme prof. Jaroslavu Pánkovi.
Učitelé si také váží možnosti, že jako kolektivní členové SH mají možnost za režijní poplatek získávat Zpravodaje HK. Vzhledem k velmi omezeným financím škol (i výši platů) má jen malá část učitelů možnost číst ČČH a další odborné časopisy, a tak a prostřednictvím Zpravodaje neztrácejí členové ASUD kontakt s děním v historické obci. Při této příležitosti chceme vyjádřit i vděk za články ve prospěch pravdivého obrazu historie, jako byly články prof. R. Kvačka a prof. V. Kurala a prof. V. Pavlíčka v Právu.
Autorský tým Dějin 20. století nakladatelství Dialog by rád na tomto místě připomněl i podíl historiků na vzniku této učebnice. Naší žádosti o konzultace historické problematiky ochotně vyhověl prof. Robert Kvaček a o připomínky k tematice vědy a techniky dr. Jaroslav Folta z NTM. Velkým přínosem byla i recenze doc. Karla Kaplana z ÚSD AV, který mimořádně důkladnou revizí textu upozornil na nepřesnosti nebo opomenutí v obsahu především poválečných československých dějin. Cenné bylo i upřesnění kapitol z dějin Blízkého východu prof. Luboše Kropáčka z FF UK a tematiky z dějin Židů Miloše Pojara z VS ŽM. Autorský tým se snažil všechny připomínky co nejpřesněji zapracovat. Věříme, že naše učebnice bude pro moderní výuku obtížné problematiky soudobých dějin v 9. třídě a kvartě osmiletých gymnázií a pro tvořivé učitele hledající nové metody výuky přínosem.